Site Overlay

Destinații virtuale și asistență AI în industria turismului

Într-o lume aflată în continuă schimbare, tehnologia redefinește modul în care turiștii explorează și interacționează cu destinațiile turistice. Inteligența Artificială și Realitatea Virtuală au deschis uși către experiențe personalizate și explorări virtuale captivante și accesibile.

Potrivit Caroline Bremner, Head of Travel Research la Euromonitor, sectorul turismului este puternic digitalizat, rezervările de vacanță pentru 2023 fiind realizate în proporție de 66% online, cu dispozitivele mobile reprezentând 35% din totalul vânzărilor online. Companiile din industrie se bazează deja pe AI pentru a oferi recomandări turiștilor și pentru a îmbunătăți comunicarea cu clienții în timp real, simplificând interacțiunea dintre călători și furnizorii de servicii.

Folosind analiza datelor personale și a preferințelor, AI sugerează destinații potrivite, oferte personalizate de călătorie și itinerarii adaptate, făcând procesul de planificare mai simplu și mai eficient. Nume mari din industrie precum Trip.com, Expedia, Booking Holdings, Kayak și OpenTable s-au alăturat ChatGPT pentru a transforma complet experiența călătoriilor. 

Conform Euromonitor, în aprilie 2023, Expedia a anunțat colaborarea sa cu OpenAI, oferind planificarea călătoriilor în aplicație, cu tehnologia ChatGPT pentru iOS, precum și furnizând un modul suplimentar pentru utilizatorii ChatGPT Plus. Experiența Expedia cu ChatGPT oferă recomandări personalizate și facilitează rezervările, acționând ca un asistent virtual de călătorie, furnizând rezultate relevante pentru hoteluri, zboruri și activități în destinație. 

Trip.com a integrat ChatGPT în TripGen, noul său chatbot bazat pe inteligență artificială, care oferă asistență în timp real, planificare de itinerarii și sfaturi pentru rezervări în etapa pre-călătorie. Între timp, hotelurile și companiile aeriene recurg la inteligența artificială generativă pentru servicii de asistență clienți și pentru automatizarea sarcinilor minore.

Între timp, hotelurile și companiile aeriene recurg la inteligența artificială generativă pentru servicii de asistență clienți și pentru automatizarea sarcinilor minore. Inteligența artificială generativă se află doar la începutul călătoriei sale, oferind consumatorilor „concierge-ul suprem” la vârful degetelor, așa cum afirmă Airbnb.

Realitatea Virtuală a ajuns să ofere călătorilor posibilitatea de a explora destinații într-un mod cu totul nou. Oamenii pot experimenta locuri exotice, monumente istorice și peisaje magnifice fără să-și părăsească propriul cămin, iar în cadrul destinațiilor, turiștii pot participa la tururi virtuale ghidate de experți locali și pot învăța despre cultura și istoria locală în mod interactiv. Această inovație este benefică mai ales pentru persoanele cu mobilitate redusă, sau pentru cei care își doresc să se pregătească în avans pentru călătorii.

Aplicațiile RV în turism includ: Experiențe virtuale de călătorie cât mai apropiate de destinația reală, Conținut de turism VR pentru rețele sociale/site-uri web, Tururi virtuale ale hotelurilor și ale atracțiilor.

Agențiile de turism pot oferi potențialilor clienți experiențe virtuale de călătorie la fața locului, transformând complet ceea ce înseamnă să vizitezi o agenție de turism. De asemenea, prin realizarea de experiențe VR, numărul turiștilor dintr-o destinație poate fi controlat, reducând impactul asupra mediului. 

În contextul acestor trenduri imergente, Bucureștiul găzduiește din data de 25 august 2023, MINA, un centru inovator de artă imersivă. Prin expoziții precum Gustav Klimt – The Immersive Show și Lumea Subacvatică – O călătorie imersivă a apei, MINA oferă oportunitatea de a călători în lumi artistice fascinante și educative. Vechea fabrică de calculatoare ICE FELIX, devine astfel cel mai mare centru de new media art din România și Europa de Sud Est. Expoziția imersivă Gustav Klimt este o producție multimedia care cuprinde peste 60 dintre cele mai cunoscute opere ale celebrului artist, din întreaga sa activitate.  Lumea Subacvatică – O călătorie imersivă a apei, este un spectacol educațional despre biodiversitatea apei și conștientizarea modului în care putem contribui la o lume mai curată și la protejarea speciilor.

Deși inovațiile tehnologice aduc avantaje incontestabile, există și provocări. Cele mai mari îngrijorări ale utilizatorilor acestor inovații sunt legate de confidențialitate și actualitatea informațiilor.

Cu toate acestea, experții sunt optimiști cu privire la viitorul industriei turismului tehnologizat, care se îndreaptă către o automatizare mai accentuată și experiențe inovatoare înainte, în timpul și după călătorie. 

Surse: Euromonitor Skift Statista CSinsightful Immersionvr.co.uk

Foto: Pagina de Facebook MINA Museum of Immersive New art Bucuresti