La finalul lui 2019, CREST – Center for Responsible Travel, a publicat un amplu rarport despre călătoriile responsabile. Cu această ocazie, autorii studiului intoduc un nou termen: turismul de impact (impact tourism).
Turismul de impact aduce contribuții strategice de timp, talent și valori în proiectele sociale și de mediu ale destinațiilor. Aceasta include întreprinderile turistice, călătorii și organizațiile, în parteneriate cu comunitățile gazdă. Turismul de impact nu se referă la mici acte de caritate; ci mai degrabă la integrarea sprijinului dinspre zona de business și vizitatori, în activitatea comunităților locale, ceea ce reprezintă definiția de bază a călătoriei responsabile.
Materialul merită toată atenția pentru că încearcă să sintetizeze preocupările din diversele zone ale industriei ospitalității în legătură cu valorificarea și protejarea comuintăților. Ideile sunt la fel de actuale în noul context care va afecta modul în care înțelegem conceptul de turism.
Varianta originală poate fi citită aici, iar traducerea în limba română aici.