Turismul a devenit o sursă importantă de venit pentru multe orașe din întreaga lume, dar uneori explozia fluxului de turiști pune în dificultate comunitățile locale. Acest fenomen, cunoscut sub numele de „overturism”, este resimțit și în Barcelona, unde numărul mare de vizitatori afectează viața de zi cu zi a rezidenților. Un festival românesc de muzică vine cu o idee inovatoare pentru a schimba această perspectivă negativă din orașul catalan, în ceva pozitiv pentru turismul românesc.
Prin intermediul unei campanii de PR inedite, organizatorii Electric Castle își doresc să schimbe mesajele negative ale localnicilor din Barcelona, care transmit „Tourists go Home”, în „Tourists go Ro”. Astfel, vor să atragă atenția internațională asupra festivalului şi a ospitalității țării, oferind România ca alternativă de vizitare și explorare, în special Transilvania.
Barcelona, unul dintre cele mai aglomerate orașe turistice din lume, primește anual aproximativ 12 milioane de turiști, perturbând viața localnicilor. Acest lucru a dus la impunerea unor măsuri stricte de reglementare a turismului, inclusiv restricții privind zgomotul, capacitatea de primire și traseele de vizitare din centrul istoric. Autoritățile locale doresc să diminueze problemele generate de grupurile mari de turiști, având în vedere tensiunile existente dintre rezidenți și sectorul ospitalităţii. Skift evidențiază faptul că fenomenul de “overturism” este atât de vizibil în acest oraș, încât Barcelona devine un exemplu global al acestei probleme.
Mișcarea TouristsGoRo se adresează în primul rând localnicilor „enervați” din Barcelona, implicându-i activ în procesul de promovare al campaniei Tourists Go Ro pe străzile orașului și pe platformele online. În același timp, campania se adresează și potențialilor turiști pe care România îi „iubește” și îi așteaptă, prezentându-le festivalul Electric Castle, modalități de a ajunge acolo și idei pentru petrecerea timpului în Cluj și în Transilvania. Turiștilor li se oferă oportunitatea de a descoperi istoria, arhitectura și gastronomia locală.
Prin simpla adăugare a „www” și „.ro” la orice mesaj de protest din Barcelona, echipa Electric Castle transformă mesajul într-un domeniu web redirecționat către touristgo.ro. Astfel, mesajele negative se transformă într-un apel pozitiv de a descoperi România și atracțiile sale.
Multe locații partenere și localnici din Barcelona au aprobat deja această campanie și afișează cu mândrie mesaje de susținere a mișcării. Prnewswire o citează pe artista catalană Julia Delgado, care impresionată de inițiativa românească, a declarat: „Transformarea mesajelor de ură în dragoste este o idee grozavă. Trebuie să fim mai deschiși și să descoperim locuri noi. România sună minunat. Mai mulți oameni ar trebui să știe de ea”.
Electric Castle demonstrează că prin solidaritate, creativitate și abordări inedite se poate transforma o problemă într-o oportunitate şi un mesaj negativ într-unul pozitiv pentru a promova ceva frumos. În acest caz, pentru a promova România ca o destinație turistică atractivă. În loc să respingem vizitatorii într-o destinație, îi putem redirecționa către o alta. România îi îmbrățișează și îi invită pe turiștii de pretutindeni să descopere frumusețea și bogăția culturală națională, oferindu-le o experiență autentică, de ce nu, de această dată, în inima Transilvaniei, la Electric Castle. Festivalul a devenit o adevărată tradiție pentru iubitorii de muzică electronică și experiențe memorabile. Acesta are loc în inima verii, în luna iulie, într-un decor pitoresc dominat de castelul Banffy și promite experiențe unice tuturor participanților.
Surse Forbes Skift Euronews.travel TouristsGoRo SchengenVisaInfo PRNewsWire
Credit foto – pagina oficiala Electric Castle